Vi har været igang med at lave forberedelse til vores ude festival vi har kløvet brænde, snittet pinde til snobrød, lamineret forskellige tegninger af forskellige båltyper og snittet bark af birketræ.
Anne snitter birkebark
Anne snitter også pinde til snobrød
Robert finder sin indre viking frem i processen i kløvning af brænde.
Vi har idag d.27.6. haft besøg af nogle elever fra Louiseskolen i Haderslev. Eleverne var delt i mindre grupper, som pædagogerne havde lavet i forvejen. Vores studiegruppe havde planlagt en aktivitet, hvor børnene skulle lære at lave bål og få indblik i forskellige båltyper. Vi havde også fokus på brandbare materialer, så børnene fik afprøvet, hvilke materialer der brændte bedst. Afslutningsvis fik de mulighed for at lave et snogbrød. Vi fik samtidig en god snak om, hvordan de havde oplevet aktiviteten og om hvad de havde lært. De gav udtryk for at det havde været godt og lærerigt. Evaluering af SMTTE model med Louiseskolen: Sammenhæng: Vi udførte de ting som vi havde planlagt med undtagelse af en lille del. Vi kom ikke ind på, hvilke båltyper der kunne bruges til hvad. V
Problemstilling: hvad er det der skal arbejdes med og forandres eller udvikles? Redegør for hvilke didaktiske og pædagogiske metoder i vil anvende i udviklingen af den pædagogiske praksis. Viden: planlægning af jeres aktion, beskriv jeres undersøgelsesspørgsmål (hvad vil i blive kloge på?), herunder begrunde hvorfor det er interessant. Hvilken viden findes der om temaet og hvilken viden er relevant for jer at have? Iagttagelse: indsamling af empiri. Redegør for hvilke undersøgelsesdesign (iagttagelser, videoanalyse, forskellige dokumentationsmaterialer, interview mm.) I anvender og hvordan empirien indsamles. Begrund ud fra videnskabelig teori og metode. Samarbejdsaftale med institutionen. Tidsplan. Indledning/metode Vi har tænkt meget over hvorfor børn, unge og voksne med funktionsnedsættelser fra vælger at bruge naturen men derimod opholder sig indendørs, hvis man giver dem det frie valg. Dette har vi observeret i forskellige sammenhæng og i forskellige målgrupper.
Afrikansk kæmpesnegl Dyreholdsopgave – opgave A Som borgergruppe har vi valgt voksne udviklingshæmmede med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne. Vi har valgt at holde Afrikanske kæmpesnegle (Congo), idet vi kan se mange muligheder i at stimulere voksne udviklingshæmmedes sanser med netop disse dyr. Da sneglene er ret store, er de robuste og kan derfor tåle at borgerne håndterer dem. Der er mulighed for at borgerne kan mærke sneglehusets struktur, mærke sneglen kravle på deres hånd og studere sneglen mens den bevæger sig og se når den spiser. Borgerne kan medinddrages ved fodring og rengøring af terrarie. Det vil give borgerne medbestemmelse, ansvar og ejerskab. Samtidig vil det give borgeren et læringsudbytte gennem naturforståelse og øget kendskab til snegle og sneglens cyklus. Sneglene skal gå i et terrarie som skal placeres på et hensigtsmæssigt sted, hvor flest muligt borgere kan få glæde af dem. Det kunne være på et bord i grupperummet, hvor der står stole omkring, så
Kommentarer
Send en kommentar