Vi har været igang med at lave forberedelse til vores ude festival vi har kløvet brænde, snittet pinde til snobrød, lamineret forskellige tegninger af forskellige båltyper og snittet bark af birketræ.
Anne snitter birkebark
Anne snitter også pinde til snobrød
Robert finder sin indre viking frem i processen i kløvning af brænde.
Vi var på besøg på Gråsten landbrugskole, hvor sønderborg kommune, har naturskolen haver til maver. Her bliver vi modtaget af Helle som fortælle om hendes projekter med børnehaveklasser, skole og familier.Vi bliver vist rundt på skolen og ser deres skolehaver hvor børnene selv producere deres grøntsager og efterfølgende skal bruge dem i køkkenet. Her får børnene læring i at selv
Dyreholdsopgave – opgave B Den afrikanske kæmpesnegl, også kaldet Achatina fulica går oftest under betegnelsen Congosnegl. Achatina slægten hører til en af verdens største snegle. De kan blive 5-6 år, nogle gange helt op til 10 år. Dens oprindelse er Afrika, hvor den betragtes som skadedyr. Der findes andre arter i tropiske lande omkring ækvator, hvor de er kommet til via handel med vare. I disse lande er det forbudt at holde sneglene i fangeskab af netop denne årsag. Congosneglens biotop er tropisk regnskov. De kan blive op til 30 cm. med et hus længde på 20 cm. Sneglene vokser utrolig hurtigt og vokser hele livet. Den største art kan blive op til 37,5 cm. De kan bevæge sig 0,06 km/t. De har ingen tænder og kan derfor ikke bide. Sneglene indtager deres føde med en rug tunge, som hedder radula. De vil forsøge på at indtage næsten alt, hvad de bevæger sig på, det er derfor vigtigt at man sørger for at der ikke er giftige materialer i deres terrarie. Sneglene foretrækker temperat...
Vi har idag d.27.6. haft besøg af nogle elever fra Louiseskolen i Haderslev. Eleverne var delt i mindre grupper, som pædagogerne havde lavet i forvejen. Vores studiegruppe havde planlagt en aktivitet, hvor børnene skulle lære at lave bål og få indblik i forskellige båltyper. Vi havde også fokus på brandbare materialer, så børnene fik afprøvet, hvilke materialer der brændte bedst. Afslutningsvis fik de mulighed for at lave et snogbrød. Vi fik samtidig en god snak om, hvordan de havde oplevet aktiviteten og om hvad de havde lært. De gav udtryk for at det havde været godt og lærerigt. ...
Kommentarer
Send en kommentar