Vi har været igang med at lave forberedelse til vores ude festival vi har kløvet brænde, snittet pinde til snobrød, lamineret forskellige tegninger af forskellige båltyper og snittet bark af birketræ.
Anne snitter birkebark
Anne snitter også pinde til snobrød
Robert finder sin indre viking frem i processen i kløvning af brænde.
Vi var på besøg på Gråsten landbrugskole, hvor sønderborg kommune, har naturskolen haver til maver. Her bliver vi modtaget af Helle som fortælle om hendes projekter med børnehaveklasser, skole og familier.Vi bliver vist rundt på skolen og ser deres skolehaver hvor børnene selv producere deres grøntsager og efterfølgende skal bruge dem i køkkenet. Her får børnene læring i at selv
Opgave C Vi vil udføre en pædagogisk aktivitet med vores snegle, hvor vi vil anvende den naturviden borgerne i forvejen besidder. Vi vil udføre en spændende aktivitet, hvor det omhandler samarbejde og paratviden. Borgerne vil blive delt op i hold med 5 mand på hvert hold. De skal så nævne så mange forskellige snegle de kan komme i tanke om, på 1 min. Der gives point til det hold, som kommer på flest forskellige snegle. Vinderholdet vil modtage et diplom, hvor gruppens navn vil være påført diplomet og hvor mange snegle de kunne komme i tanke om. Her vil vi anvende deres naturviden på en anderledes måde, med konkurrence som motivation. Der vil måske også opstå forskellige fortællinger/vidensdeling, om naturoplevelser borgerne har oplevet med snegle. Læringsmiljøet vil kunne foregå udenfor og indenfor, alt efter vejr og vind. Pædagogens rolle i denne aktivitet, er her konkurrence. Det vil være, at indtage rollen som game master. Pædagogen er dommer og skal have styr på hvilke...
Praksisafprøvning 3 – SAABU Natur Vi vil være opmærksomme på tegn på motivation og om aktiviteten i naturen er mere motivationsskabende end gåturen i sig selv. Borgerne var noget mere motiverede fra starten end ved forrige besøg. Dette skyldes nok dels at det var tørvejr og dels interessen for at finde ud af om vores nedgravede insektfælder havde indfanget nogle insekter. Der var i denne omgang seks borgere der deltog, de viste alle interesse og var engagerede i aktiviteten. Lige som sidst tydede det på, at aktiviteten i naturen var mere motivationsskabende end gåturen i sig selv. Det var aktiviteten der skabte motivationen. Vi må som kommende pædagoger overveje, hvilken rolle vi vælger at indtage. Ser vi på Poulsen og Bernsteins definition af de tre læringsrum, kan vi vælge at gå foran, ved siden af eller bag ved borgerne (Edlev L. T., 2015, s. 68-69). Under indsamlingen af insektfælderne var det borgerne der gik foran. De førte an, viste vej og var nysgerrige på om vi ha...
Kommentarer
Send en kommentar