Frø fra den vilde natur

Vi har indsamlet frø fra den vilde natur og sået dem i plantekasser


Her har vi fundet 4 forskellige frø som består af:

Mjødurt  
Canadisk bakkestjerne
Stefensurt
Vejbred

Vores planter er ikke blevet til meget dette kan skyldes manglende pleje og at tidsperioden har været meget begrænset, men nogle frø er begyndt at spirer dette er blandt andet vejbred og mjødurt.


Grunden for at lave et plante projekt, er at vi gerne vil give en naturfaglig dannelse til vores borgergruppe. Hvad gør en plante til en plante,  hvordan vokser  planter og hvordan kan vi skabe en større naturforståelse ved at sammen med vores borgergruppe indsamle frø og efterfølgende plante dem i plantekasser hvor borgerne så kan følge med i processen, har bliver der skabt en erfaringslæring som ikke er det samme som viden ifl. Dewey. viden og erfaring er ikke det samme, idet viden er kommunikerede og reflekterede erfaringer, der er justeret succesfuldt i en social sammenhæng. Når borgergruppen får nogle naturerfaringer,(..... )der bliver kommunikerede, bliver de også justeret efter andre erfaringer i gruppen, som er baseret på viden om planter generelt. Mennesket tænker over, hvad det ved og bruger ord og symboler om det, således at viden kan indgå i kommende erfaringer og handlinger.  
Der er også emotionelle forhold ved erfaringsdannelse idet nogle erfaringer er lystfyldte og andre kan betyde modstand mod yderligere erfaringer inden for området   
Dewey, 1938.  

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Aktivitet med Louiseskolen

praksisafprøvning 3 opgave 1

Dyreholdsopgave - opgave A